سوالات

١- مدارک لازم جهت ثبت نام مقطع کاردانی پیوسته چه مدارکی می باشد؟

        ١.  اصل مدرک دیپلم + کپی

        ٢. ریزنمرات دیپلم + کپی

        ٣. مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و همراه داشتن کپی مدرک دیپلم و تکمیل فرم تائیدیه باتوجه به اینکه گیرنده دانشگاه باشد( رسید تائیدیه تحصیلی دیپلم)

        ۴.  کپی شناسنامه از تمامی صفحات + کپی کارت ملی  + کپی کارت پایان خدمت  یا کپی معافیت از خدمت )برای آقایان

        ۵.  عکس ٨ قطعه

٢- جهت ثبت نام مقطع کارشناسی پیوسته چه مدارکی لازم می باشد ؟

       ١.  اصل مدرک دیپلم + اصل مدرک پیش دانشگاهی + کپی

       ٢. ریزنمرات دیپلم + ریزنمرات پیش دانشگاهی + کپی

       ٣.  رسید تائیدیه تحصیلی دیپلم + پیش دانشگاهی

       ۴.  کپی شناسنامه از تمامی صفحات + کپی کارت ملی + کپی کارت پایان خدمت  یا کپی معافیت از خدمت (برای آقایان)

       ۵.  عکس ٨ قطعه

٣- جهت ثبت نام مقطع کاردانی ناپیوسته چه مدارکی لازم می باشد ؟

       ١. اصل مدرک دیپلم + اصل مدرک پیش دانشگاهی

       ٢.  ریزنمرات دیپلم + ریزنمرات پیش دانشگاهی + کپی

       ٣. رسید تائیدیه تحصیلی دیپلم + پیش دانشگاهی

       ۴. کپی شناسنامه از تمامی صفحات + کپی کارت ملی + کپی کارت پایان خدمت  یا کپی معافیت از خدمت )برای آقایان(

       ۵. عکس ٨ قطعه

۴- جهت ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته چه مدارکی لازم می باشد ؟

       ١. گواهی موقت کاردانی + کپی

       ٢.  ریزنمرات کاردانی

       ٣. تائیدیه کاردانی

       ۴. لغو معافیت کاردانی جهت پذیرفته شدگان آقایان

       ۵. کپی شناسنامه از تمامی صفحات + کپی کارت ملی + کپی کارت پایان خدمت   یا کپی معافیت از خدمت )برای آقایان(

       ۶. عکس ٨ قطعه

۵- تاییدیه تحصیلی چیست؟

تاییدیه تحصیلی پاسخ به استعلام از مدارک تحصیلی که به صورت نامه ای محرمانه برای دانشگاه محل تحصیل ارسال می گردد.

دانشجو بایستی نامه تاییدیه مقطع قبلی را برای تحصیل در مقطع جدید داشته باشد لذا جهت اخذ تاییدیه دیپلم و پیش دانشگاهی

بایستی با در دست داشتن کپی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به دفاتر پستی مراجعه شود. برای سایر مقاطع نیز با دریافت نامه

درخواست تاییدیه از کارشناس رشته خود به دانشگاه مقطع قبلی مراجعه شود.

١- در مورد دروس عمومی از چه کسی راهنمایی بگیریم ؟

مدیر گروه دروس عمومی –  آقای فرزاد بابایی

٢-  در مورد رشته صنایع از کدام مدیر گروه راهنمایی بگیریم ؟

کاردانی ایمنی صنعتی – کارشناسی پیوسته ایمنی صنعتی – کارشناسی پیوسته مهندسی صنایع- کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ناپیوسته  ایمنی صنعتی و ارشد HSI آقای دکترهمتی فر

در زمانبندی تعیین شده در دفتر مدیران گروه پاسخ گو هستند .

٣-  مدیر گروه در رشته نساجی چه کسی می باشند؟

آقای دکتر علی کاکوان

۴-  مدیر گروه رشته مکانیک و نقشه کشی چه کسی می باشد ؟

آقای دکتر رحمنی

۵-  مدیر گروه رشته معماری چه کسی می باشد ؟

خانم دکتر موسوی

۶-  مدیر گروه دروس حسابداری چه کسی می باشد ؟

مقاطع کاردانی و کارشناسی آقای مهدی جانی  و کارشناسی ارشد آقای دکتر رضایی

٧- مدیر گروه گرافیک چه کسی می باشد ؟

سرکارخانم یاسوری

٨- مدیر گروه مدیریت چه کسی است ؟

مقاطع کاردانی و کارشناسی سرکار خانم ایمانی – مقطع کارشناسی ارشد  مدیریت بازرگانی ومدیریت دولتی آقای  دکترعابدی – مقطع کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی آقای دکترهمتی فر

٩- مدیر گروه رشته حقوق چه کسی می باشد ؟

آقای دکتر محمدی

 

١۰- مدیر گروه مترجمی زبان چه کسی می باشد ؟

آقای دکتر هوشمند

١١-  کارشناس رشته های ذیل چه کسی می باشد ؟

کاردانی پیوسته   ساخت و تولید –  مکانیک خودرو –  حسابداری بازرگانی – مدیریت خانواده -کاردانی ناپیوسته ساخت و تولید -کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید-  قالبسازی –  مکانیک خودرو –  علمی کاربردی حسابداری –مترجمی زبان

کارشناسی پیوسته  مکانیک  – –  حسابرسی – مدیریت صنعتی-  دولتی-  بازرگانی-  مدیریت کسب و کار های کوچک-روانشناسی-کارشناسی ناپیوسته امورفرهنگی-کارشناسی ناپیوسته مترجمی زبان-کاردانی ناپیوسته امورمالیاتی

خانم قاسمی

١٢-  کارشناس رشته های ذیل  چه کسی می باشد ؟

کاردانی پیوسته الکترونیک عمومی –  تاسیسات الکتریکی- برق صنعتی –  مدیریت اداری –  گرافیک – معماری – نقشه کشی – ساختمان

کاردانی ناپیوسته  اشتغال – اقتصاد – روابط کار – صنایع– نقشه کشی – معماری – مدیریت صنعتی – مدیریت بازرگانی

کارشناسی ناپیوسته  معماری – ایمنی صنعتی و محیط کار  –  برق قدرت –  تاسیسات حرارتی – مدیریت بازرگانی

کارشناسی پیوسته صنایع – ایمنی صنعتی –  نساجی – معماری – حقوق

خانم علی اکبری

١٣-  در ترم تابستان حداکثر چند واحد درسی می توان اخذ نمود ؟

دانشجو در ترم تابستان حداکثر می تواند ۶ واحد درسی اخذ نماید در صورتی که دانشجو با اخذ حداکثر ٨ واحد درسی در تابستان

فارغ التحصیل شود می تواند در تابستان ٨ واحد را اخذ نماید ( در ضمن  وقتی دانشجو ترم آخر باشد می تواند ترم تابستان واحد اخذ نماید در غیر اینصورت نمی تواند در تابستان واحد بردارد.)

١۴- نحوه اعتراض به نمره به چه صورت می باشد؟

دانشجو از اعلام نمره استاد به مدت ٧ روز فرصت دارد که در سامانه گلستان درخواست تجدیدنظر خود را ثبت کند وپس از اعتراض

دانشجو استاد آن را بررسی و نتیجه را ازطریق سامانه گلستان به اطلاع دانشجو می رساند.

١۵-  آیا امکان تغییر نمره داده شده توسط استاد وجود دارد ؟

بله، درصورتیکه درخواست تجدید نظر دانشجودر زمان مجازصورت گرفته باشد استاد میتواند در زمان در نظر گرفته شده برای اعتراض دانشجو آن را پس از بررسی برگه و در صورت تائید آن ، انجام شود بدیهی است بعد از زمان مجاز ) ١١ روز پس از اعلام نمره( امکان  تغییر نمره وجود ندارد.

١۶-  مراحل انجام فارغ التحصیلی چگونه است؟

برای انجام امور فارغ التحصیلی دانشجو ابتدا باید درصورت عدم تکمیل مدارک ، مدارک خود را کامل نموده و سپس در روزهای دوشنبه و یا پنجشنبه با در دست داشتن کارت دانشجویی به کارشناس رشته مربوط مراجعه نموده و کارهای مربوط به فارغ التحصیلی و تسویه حساب را آغاز نماید.

١٧- نحوه دیدن کارنامه در سامانه گلستان چگونه است؟

برای دیدن کارنامه ترمی ، دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت گلستان از گزارش ٧٩  استفاده کنند .

١٨- نحوه مشاهده برنامه هفتگی دانشجو چگونه است؟

برای دیدن برنامه هفتگی خود پس از پایان انتخاب واحد دانشجویان می توانند از گزارشهای ٧٧-٧٨- ۴٢٣ استفاده نمایند.

١٩- تعداد غیبتهای مجاز در هر کلاس چند جلسه است؟

هر دانشجو مجاز است سه جلسه در هر کلاس را غیبت نماید . چنانچه غیبتهای دانشجو بیشتر از سه جلسه گردد استاد مربوط می

تواند دانشجو را حذف و یا محروم از امتحان نماید .

در صورت تشخیص مربوطه ، آن درس حذف می شود

١- چند نوع حذف دروس داریم ؟

  1.  حذف پزشکی
  2. حذف اضطراری
  3. حذف ترم

٢-  جهت حذف پزشکی باید دارای چه شرایطی باشیم ؟

حذف پزشکی در صورتی که دانشجو نتواند در جلسه امتحان شرکت کند می بایست حداکثر تا ۴٨ ساعت پس از تاریخ امتحان

و با در دست داشتن گواهی پزشکی مربوط به همان تاریخ نسبت به تکمیل فرم های حذف پزشکی اقدام نماید .

٣- حذف اضطراری شامل چند درس می باشد ؟

حذف اضطراری تنها یک درس در هر ترم وچها ر هفته مانده به پایان ترم ،  فقط به شرط اینکه درس مورد نظر واحد عملی کارگاهی نداشته باشد و واحدهای دانشجو پس از حذف کمتر از ١٢ واحد درسی نگردد امکان پذیر می باشد .

۴- آیا حذف ترم جزء سنوات مجاز محسوب می گردد ؟

بله حذف ترم جزء سنوات تحصیلی دانشجویان محسوب می گردد .

۵- مراحل انجام حذف ترم را شرح نمایید ؟

حذف ترم در صورت داشتن شرایط خاص در یک نیمسال دانشجو می تواند همه دروس خود را حذف نماید و با درخواست کتبی

دانشجو تائید شورای آموزشی همراه می باشد .

۶- آیا امکان حذف درس پس از غیبت در امتحان آن وجود دارد ؟

بله،اگر دانشجویی به هر دلیلی از قبیل دیر رسیدن به جلسه امتحان ، بیماری و غیره در سر جلسه امتحان حاضر نگردد تا ۴٨ ساعت

بعد از امتحان فرصت دارد تا نسبت به حذف درس خود و موجه نمودن آن اقدام نماید .)با ارائه مدارک

١ –معدل مشروطی چه معدلی می باشد ؟

اگر دانشجو در هر نیمسال معدل ترم کمتر از ١٢ را کسب نماید مشروط محسوب می گردد و دانشجویان مشروط در نیمسال های

بعدی می توانند ١۴ واحد درسی اخذ نمایند .

٢- آیا دانشجوی مشروط می تواند ٢۴ واحد درسی اخذ نماید ؟

دانشجوی مشروطی در صورتی می تواند بالای ١۴ واحد درسی را اخذ نماید که ترم آخر می باشد یعنی با اخذ حداکثر ٢۴ واحد

درسی فارغ التحصیل گردد به شرطی که معدل کل وی کمتر از ١٢ نباشد.

٣- شرایط اخراج دانشجویان مشروطی چه می باشد ؟

٢ ترم مشروط معدل کل زیر ١۰ اخراج (کاردانی وکارشناسی ناپیوسته)

٢ ترم مشروط معدل کل بالای ١٢ با اخذ تعهد می تواند ثبت نام انجام دهد

٣ نیمسال مشروط معدل کل زیر ١۰ اخراج (کارشناسی پیوسته)

٣ نیمسال مشروط معدل کل بالای ١١ با داشتن مدارک و مستندات لازم به کمیسیون استان ارجاع می گردد و درصورت موافقت کمیسیون می تواند ادامه تحصیل دهد .

۴- انصراف از تحصیل به چه معنی بوده و به چه صورت انجام می شود؟

منظور از انصراف از تحصیل یعنی ترک تحصیل از سوی دانشجو

اولاً : ثبت نام نکردن دانشجو در هر نیمسال تحصیلی ، انصراف از تحصیل محسوب می شود .

دوماً : دانشجوی متقاضی انصراف از تحصیل ، باید درخواست انصراف را از واحد انتشارات دانشگاه شخصاً دریافت و به اداره آموزش دانشگاه تسلیم کند دانشجومی تواند فقط برای یک بار و تا ١ ماه از تاریخ ارائه درخواست ، تقاضای انصراف خود را پس بگیرد و در غیر اینصورت پس از انقضای این مهلت ، حکم انصراف از تحصیل وی صادر می شود .

۵- آیا امکان اخذ مدرک کاردانی توسط دانشجویان کارشناسی وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجویی منصرف یا محروم از تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته حداقل ۶٨ واحد درسی ) شامل حداکثر ١۰

واحد دروس عمومی و مابقی از سایر دروس دوره  به جز دروس پیش  ( را با نمره قبولی گذرانده و میانگین کل دروس گذرانده وی ١٢ یا بالاتر باشد در این صورت می تواند مدرک دوره کاردانی همان رشته را دریافت کند و در غیر اینصورت به دانشجوی مذکور و همچنین به دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ، فقط گواهی مبنی بر تعداد واحدهای گذرانده شده داده خواهد شد .

تبصره : صدور مدرک کاردانی حسب تقاضای دانشجو و صرف نظر از وجود دوره کاردانی مصوب در آن رشته یا مجری بودن دانشگاه محل تحصیل دانشجو انجام می شود .

۶-  درصورت عدم مراجعه در یک یا چند نیمسال وضعیت دانشجو چگونه خواهد بود؟

دانشجویی که برای ثبت نام ) انتخاب واحد ( مراجعه نداشته باشد عدم مراجعه محسوب می شود و از ادامه تحصیل محروم می باشد .

٧- تکلیف دانشجویان اخراجی چیست؟

دانشجویان اخراجی بعد از گرفتن فرمهای تسویه حساب و جمع آوری کل امضاء ها می بایست یک برگ از فرمهای تسویه حساب را به

کارشناس رشته خود تحویل نموده و نسبت به دریافت مدارک خود اقدام نمایند دانشجویان پسر که از معافیت تحصیلی استفاده می

کنند می بایست جهت لغو معافیت تحصیلی و معرفی خود به نظام وظیفه اقدام نمایند .

٨-  در چه شرایطی دانشجو به کمیسیون ارجاع داده می شود؟

دانشجویانی که در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو ترم متوالی – یا متناوب مشروط می گردند به شرطی که معدل کل آنها

کمتر از ١١ نباشد به شرط آنکه در ترمهای آینده مشروط نگردند وضعیت تحصیلی آنها جهت بررسی به کمیسیون داخلی جهت

بازگشت به تحصیل ارجاع می گردد و دانشجویانی که معدل کل آنها کمتر از ١١ باشد وضعیت تحصیلی آنها به کمیسیون داخلی و

صدور حکم اخراج ارجاع می گردد همچنین دانشجویانی که در سنوات قانونی موفق به گذراندن دوره فوق نمی گردند جهت اخذ

سنوات به مدت یک نیمسال به کمیسیون داخلی ارجاع می گردد .

٩- اگر مرتکب تقلب شویم چه اتفاقی می افتد؟

در صورتیکه دانشجویی در سر جلسه امتحان مرتکب تقلب در امتحان گردد مراقب جلسه آن را مکتوب گزارش نموده و آن را تحویل

رابط جلسه و یا مسئول مخزن داده و پس از تکمیل شدن فرمهای مربوطه و پیوست تقلب جهت رسیدگی به امور دانشجویی فرهنگی

تحویل می گردد و دانشجو می تواند ضمن مراجعه به واحد دانشجویی فرهنگی نتیجه رسیدگی به تقلب خود را دریافت نماید .

١۰-چه کسانی حائز شرایط کمیسیون استانی هستند؟

دانشجویانی که قبلاً وضعیت تحصیلی آنها یک بار در کمیسیون داخلی بررسی شده است جهت ارجاع مجدد با کمیسیون استانی ارسال

می گردد .

دانشجویانی که مشروط شده اند :کاردانی و کارشناسی ناپیوسته                  ٣ترم مشروط و بالاتر

دانشجویانی که مشروط شده اند : کارشناسی پیوسته                  ٣ترم مشروط و بالاتر

١١- سنوات تحصیلی مجاز چقدر است؟

مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی ) اعم از پیوسته و ناپیوسته ( و کارشناسی ناپیوسته دو سال و در دوره های کارشناسی

پیوسته چهار سال است .

١- شرایط میهمان و انتقالی چگونه است ؟

دانشجویان جهت انتقالی و میهمان می بایست به سایت MSRT.ir مراجعه نمایند و در آن سایت نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام

نمایند در ضمن دانسجویانی که خواهان انتقالی می باشند می بایست حائز شرایط ذیل باشند :

الف : ازدواج بعد از ثبت نام جهت دانشجویان دختر

ب : بیماریهای صعب العلاج که دانشجو می بایست تحت مراقبت والدین خود باشد

ج : تکفل پدر و مادر

همچنین در صورتی که برخی از دروس در واحد دانشگاهی ارائه نگردد دانشجو می تواند ضمن درخواست و موافقت با آن نسبت به اخذ

تعدادی از دروس در دانشگاه دیگر اقدام نمایند .

٢- آیا تغییر رشته امکانپذیر است ؟

دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن شرایط زیر می توانند از یک رشته یا گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی

در همان دانشگاه تغییر رشته یا گرایش دهند :

الف : وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در دانشگاه .

ب : موافقت گروه آموزشی مبداء و مقصد و با تائید شورای آموزشی دانشگاه .

ج کمتر نبودن نمره های اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری گروه آزمایشی ذی ربط از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته یا

گرایش در دانشگاه و در سال پذیرش با تائید سازمان سنجش آموزش کشور .

د : امکان ادامه تحصیل دانشجو در رشته یا گرایش جدید در سنوات مجاز باقیمانده .

تبصره : دانشجو صرفاً در هر دوره تحصیلی برای یک بار می تواند با رعایت شرایط این ماده تغییر رشته یا گرایش دهد

-تغییر رشته از دوره های پایین به دوره های بالاتر : از غیر دولتی به دولتی ، از شبانه به روزانه ، از غیرحضوری به نیمه حضوری

ممنوع است ولی برعکس آن مجاز است .

تبصره : تغییر رشته دانشجویی که پذیرش ولی در دوره از طریق بدون آزمون می باشد به رشته هایی که پذیرش در آنها از طریق

آزمون سراسری صورت گرفته باشد ممنوع است .

-تغییر رشته دانشجو در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است .

٣- شرایط معرفی به استاد چگونه است؟

دانشجو در صورتی که جهت پایان تحصیلات خود نیازمند گذراندن یک  یا دو درس باشد به شرطی که واحد عملی نداشته باشد و با

گذراندن آن دو درس فارغ التحصیل شناخته شود می تواند واحدهای فوق را در آخرین نیمسال اخذ نماید اخذ معرفی به استاد جهت

یک درس تنها نیاز به پرداخت دارد و جهت اخذ دو درس بصورت جهت معرفی به استاد می بایست شهریه ثابت و متغیر آن دروس

پرداخت گردد .

۴-  ادامه تحصیل به صورت بدون کنکور چگونه صورت می گیرد؟

در صورتی که ظرفیت رشته های موجود در یک دانشگاه تکمیل نشده باشد می تواند درخواست جهت تکمیل ظرفیت نماید و

دانشجویان می توانند به آن واحد دانشگاهی مراجعه نمایند و با ارائه مدارک و ثبت نام در پرتال سنجش نسبت به ادامه تحصیل در آن

واحد دانشگاهی اقدم نمایند .

۵- مراحل ثبت نام کارآموزی چگونه است ؟

دانشجویان دوره های کاردانی – کارشناس ناپیوسته جهت آشنایی و کسب مهارت و آشنایی با مشکلات می بایست به ادارات و

کارخانجات و کارگاه های مرتبط با رشته خود مراجعه کرده و در آنجا نسبت به گذراندن دوره کارآموزی خود اقدام نمایند

.دانشجویان در نیمسال آخر تحصیل مجاز به اخذ کارآموزی می باشند.

دانشجو بعد از تهیه فرم های کارآموزی و جمع آوری امضاء های آن جهت گذراندن دوره کارآموزی به آن موسسه معرفی می گردد و

در طول این دوره می بایست با استاد راهنمای خود در ارتباط باشد بعد از گذراندن دوره فوق می بایست نسبت به ارائه گزارش به

استاد راهنمای خود اقدام نمایند

دانشجویان دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مجاز به اخذ واحد پروژه می باشند که در نیمسال آخر می بایست ارائه گردد

دانشجو می تواند با انتخاب موضوع بر روی آن مطالعه و فعالیت نموده و در انتهای دوره گزارش از پروژه خود به استاد ارائه نماید .