آئین نامه شهریه

  • حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کارشناسی ناپیوسته 2 سال(4 ترم) و در دوره های کارشناسی پیوسته 4 سال (8ترم) و در دوره های کارشناسی ارشد 2 سال (4ترم ) می باشد 0
  • غیبت غیر موجه در امتحان هر درس به منزله گرفتن نمره  صفر در امتحان آن درس است و غیبت موجه در امتحان هر درس موجب حذف آن درس می گردد.تشخیص موجه بودن غیبت در جلسات امتحان به عهده شورای آموزشی دانشگاه است  با توجه  به اینکه در برخی موارد دانشجو با مشکل پزشکی (در جلسات  امتحان )مواجه می گردد،جهت حذف درس می تواند 48 ساعت بعد از امتحان مربوط با درست  داشتن گواهی معتبر پزشکی به واحد مالی مراجعه نماید . (جهت اخذ فرم پزشکی)نموده  و پس از آن فرم مربوطه و گواهی را به پزشک معتمد موسسه ارجاع دهد . (تایید فرم به عهده پزشک معتمد است )
  • دانشجو می تواند در هر نیمسال تحصیلی ،فقط در مهلتی کمتر از 2 هفته پس از شروع نیمسال تحصیلی حداکثر دو درس دیگر را انتخاب  یا دو درس انتخابی  خود را حذف نماید .در صورتی که تعداد واحدهای انتخابی وی از 6 واحد تجاوز نکند و تا زمان حذف و اضافه شهریه به حساب بستانکار ایشان ثبت می گردد و در خارج از این زمان شهریه به به صورت تخلف آموزشی ثبت می گردد و به دانشجو مسترد نمی گردد .
  • تقاضای مرخصی تحصیلی باید به صورت کتبی حداقل دو هفته قبل از شروع ثبت نام هر نیمسال ، توسط دانشجو به آموزش دانشگاه ارائه شود و پس از پرداخت شهریه ثابت برگه مرخصی ممهور شده به مهر موسسه را دریافت دارد .
  • دانشجو در صورت مهمان به دانشگاههای دیگر  می بایست شهریه ثابت را در دانشگاه مبدا و شهریه متغیر را در دانشگاه مقصد بپردازد ( در صورت اعلام وزارت علوم احتمال تغییر وجود دارد .)
  • ترک تحصیل بدون کسب اجازه از دانشگاه محل تحصیل انصراف از تحصیل محسوب می شود و دانشجوی منصرف از تحصیل حق ادامه تحصیل ندارد . در صورتی که دانشجو ترک تحصیل خود را موجه می داند باید دلایل آن را حداقل یک ماه قبل از پایان هر نیمسال به دانشگاه ارائه دهد .
  • در صورت انتخاب واحد و ثبت نام دانشجو بعد از حکم اخراجی ، چه به دانشجو اعلام گردیده و یا اعلام نگردیده و از سوی آموزش بعد از انتخاب واحد اخراجی محرز گردد شهریه دروس انتخاب شده به دانشجو مسترد نمی گردد و مسوولیت اخراجی آن به عهده دانشجو می باشد و کلیه خسارت های وارده به موسسه را می بایست پرداخت نماید و همانند دانشجوی انصرافی با ایشان برخورد خواهد شد .
  • دانشجویانی که حکم کمیته انضباطی ، حکم تعلیقی دارند می بایست شهریه ثابت ترم را پرداخت نمایند .
  • دانشجویان در ترم آخر که دارای یک درس نظری هستند می بایست نصف شهریه ثابت و شهریه متغیر درس مزبور را پرداخت نمایند و اگر یک درس عملی ،کارگاهی ،پروژه و … داشته باشند  می بایست شهریه متغیر به اضافه شهریه ثابت را به صورت کامل پرداخت نمایند .
  • در صورت انتخاب واحد دانشجوی مشروط بیش از 14 واحد تخلف آموزشی محسوب گردیده و واحدهای اضافی از سوی آموزش حذف و شهریه واحدهای اضافی ( حذف شده ) مسترد نمی گردد .
  • دانشجو ملزم می باشد کلیه پرداخت های خود را به صورت الکترونیکی انجام دهد .
  • جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی پرداخت اینترنتی ناموفق ترجیحاً پرداخت اینترنتی با کارت ملت پرداخت گردد .
  • دانشجویان برای معادلسازی واحدهای گذرانده از دانشگاه های دیگر می بایست به ازای هر واحد 5 درصد شهریه ثابت ترم جاری را پرداخت نمایند .
  • دانشجوی انتقالی یا دانشجوی منصرف از تحصیل موظف است شهریه کامل یک نیمسال تحصیلی اعم از ثابت و متغیر (در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تا سقف 16 واحد نظری و مقطع کارشناسی ارشد تا سقف 8 واحد نظری ) را به موسسه مبدا پرداخت نمایند.
  • چنانچه دانشجوی منصرف از تحصیل پس از نام نویسی و قبل از شروع کلاسها انصراف خود را به موسسه اعلام نماید شهریه پرداختی آن نیمسال به عنوان هزینه انصراف محسوب می شود .

آیین نامه تخفیفات مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته از نیمسال دوم 99-98 به بعد

 

با توجه به مصوبه هیات امنا در بخشنامه شماره 03372/985/م مورخ 1398/09/06 سازمان مرکزی آیین نامه تخفیفات به شرح ذیل می باشد :

 

 

  • تخفیف کل شهریه ثابت و متغیر در طول مدت تحصیل ( سنوات مجاز 4 ترم اعم از مرخصی و … )

            تبصره 1: دانشجو از ترم 5به بعد درصورت تحصیل می بایست شهریه ثابت ومتغیر را پرداخت نماید.

             تبصره2: چنانچه هر دانشجو در هر ترمی مشروط شود ( معدل کمتر از 12 ) شهریه ترم بعد را باید پرداخت نماید .

  • دانشجو در طول تحصیل می بایست مبلغ سرانه فرهنگی ( بابت مشاوره ، ورزشی ، فرهنگی ) هزینه غذا ، کارت المثنی ، حذف پزشکی و تائیدیه پزشکی ، هزینه ثبت نام و سازمان سنجش را واریز نماید .
  • در صورت انصراف دانشجو به هر دلیلی می بایست هزینه انصراف را که شامل شهریه ثابت و متغیر یک ترم تا سقف 16 واحد را می باشد پرداخت نماید .
  • در صورت انصراف دانشجو و ثبت نام مجدد در همین موسسه مدت تحصیل رشته قبلی جزو سنوات رشته ثبت نامی جدید محسوب می گردد .)ضمنا درصورت انصراف از مقطع بالاتر می بایست هزینه انصراف را واریز نماید)
  • در صورت انتقال دانشجو به موسسات دیگر دانشجو می بایست هزینه انتقال که شامل شهریه ثابت و متغیر یک ترم تا سقف 16 واحد می باشد را واریز نماید .
  • دانشجو در صورت معادل سازی واحد اعم از این مرکز و سایر موسسات و دانشگاه ها می بایست هزینه معادل سازی که 5 درصد شهریه ثابت به ازاء هر واحد می باشد را واریز نماید .
  • ترم تابستان جزو سنوات ترم محاسبه نمی شود .

       در صورت خروج از کشور دانشجو می بایست معادل شهریه ثابت و متغیر ترم های باقیمانده را به صورت چک باضمانت معتبر در وجه موسسه پرداخت نماید .